От студент в Икономически университет – Варна, до съветник по качеството на образованието в BUAS

20.02.2020
От студент в Икономически университет – Варна, до съветник по качеството на образованието в BUAS

Привет на всички!

Казвам се Мартина Павлова и наскоро завърших магистратура по Бизнес Иновации (Imagineering) в Breda University of Applied Sciences. С тази статия искам да споделя как в рамките на 1 година успях от завършващ студент по Международни Икономически Отношения – ИУ Варна, да премина през интензивна магистратура по Imagineering и започнах работа, присъединявайки се към екипа на Breda University of Applied Sciences.

Нека започнем от самото начало – дали завършваш гимназия или бакалавър, сигурна съм, че неяснотата от това, какво предстои е плашеща. Точно така се чувствах преди да стъпя за първи път в офиса на Unify – Варна, където ме посрещна лъчезарната Елица Катранджиева. Разнообразието от университети и програми в Холандия е толкова голямо, че за човек, който не е съвсем на ясно с какво точно иска да се занимава е трудно да открие онази магистратура (бакалавър), за която мечтае. Преминавайки заедно с Елица през всички възможности, една едничка програма се заклещи в съзнанието ми – Imagineering. Що за магистратура би била тя? Нямаше други подобни на нея. Въпреки, че в тази програма приемат само 25 човека от цял свят, приех предизвикателството и избрах точно нея. Последва писане на резюме и мотивационно писмо (естествено с много помощ и подкрепа от Елица) и трепетното очакване на резултат. Не дълго след кандидатстването ми, разбрахме, че са ме избрали да бъда един от тези талантливи 25 кадъра, на които се дава възможността да станат част от програмата. Знаех, че ме очаква уникално преживяване!

Да учиш в Университет по приложни науки определено има своите големи плюсове. По време на обучението работих по всевъзможни проекти с реални клиенти, за които бих могла само да си мечтая. Най-голяма полза от това да учиш в университет по приложни науки е фактът, че докато учиш и работиш по проекти, трупаш и стаж. Това играе важна роля за кариерното развитие на студентите. С цел да добиете по-добра представа, ето и няколко примера на проекти, които разработвах по време на магистъра си:

  • Дизайн на фестивал, целящ промотирането на необходимостта от иновации и реструктуриране на образованието за деца от 7 до 12 годишна възраст, както и важността от използването на детската креативност в обучението.
  • Редизайн на онлайн платформа на общината в Бреда, с цел отваряне на диалог между гражданите и общината, както и възможностите на жители на града да споделят своите иновативни идеи за техния квартал или пък за целия град.
  • Създаване на нов бизнес модел за китайската coaching компания Schouten China

Що се отнася до методологията на магистратурата по Imagineering, тя предизвиква всеки един студент да достигне границите на своята креативност, да открие как сам поставя своите ограниченията и след това да премине отвъд всичко, което си е представял, че може да постигне.

До тук добре, но как се започва работа в университет по приложни науки? Завършвайки програмата си аз се отличих с отлични резултати и завидни успехи, които не останаха незабелязани! Случайно се отвори позиция за кратък период от време в академията и първият човек, за когото се сетиха бях аз. Аз все още работя в Breda University of Applied Sciences дори и след изтичането на този период, защото мотивацията и усилията биват възнаградени.

Желая успех на всички!

Ако имате въпроси не се притеснявайте да се свържете с мен – martinna.pavlova@gmail.com .

 

Logo